Heb jij ook zo’n moeite om stil te zitten met je benen? Voelen jouw benen heel zwaar na een lange dan? Of heb je vaak last van krampen in voeten en kruiten? Dit is heel vervelend en daar worden we vaak onrustig van.

Magnesium

Het kan zijn dat je een (beginnend) magnesium tekort hebt in je lichaam. Magnesium is een belangrijk mineraal dat nodig is voor de vorming van botten en spieren. Daarnaast draagt het bij aan de werking van spieren en het zenuwstelsel. Magnesium is betrokken bij de energiestofwisseling in ons lichaam en de overdracht van zenuwprikkels. Het wordt ookwel het ‘antistressmineraal’ genoemd.

Maar wat kan je doen om onrustige benen en krampen te voorkomen?

  • Drinken; drink genoeg water.
  • Eten; zorg dat je genoeg groente en fruit eet. Voorbeeld groene groenten, bonen en bananen. Ook noten zijn goede voedingsmiddelen om te eten, zoals cashewnoten en amandelen.
  • Yoga; voor de bloedtoevoer naar je benen is het goed om elke dag een omgekeerde houdingen te doen, bijvoorbeeld schouderstand of met je rug op de grond en je benen tegen de muur omhoog.

Zorg goed voor je lichaam

Een van de onderdelen van yoga is hoe ga je om met jezelf, genaamd Niyamas. Het zijn de leefregels over je lichaam, de geest en je persoonlijke omgeving. Zelf zorg ik goed voor mijn lichaam, hiervoor gebruik ik dagelijks het voedingssupplement Magnesium-400 van Orthica en zorg ik ervoor dat ik elke dag mijn benen hoger dan mijn hart breng.

Hi, ik ben Rayette

Wanneer je mij vraagt wat yoga met mij doet, zal ik je vertellen dat het mijn leven heeft veranderd op het moment waarop ik het zo hard nodig had. Ik wil mijn ervaring en de lessen die ik heb geleerd graag delen met jou.

Als yogadocente & massagetherapeute wil ik jou inspireren om (weer) bewust te worden van jouw lichaam. Om de beste versie van jezelf te zijn. Neem een moment voor jezelf. Want je verdient het!

PersonaSecum

KVK 66713137
BTW NL201711898B02
IBAN NL80ABNA0428479839

info@personasecum.nl

Social media